Etusivu » Tarinat » Lue tarinoita » Vuodelta » 2020 » Jännitys

Jännitys

Nimimerkki 
🤗
Ikä 
14

Hei !

Olen 14-vuotias tyttö. Elämäni sujuu tällä hetkellä aika hyvin. Minulle tulee jännityksestä närästystä, eli oksennan.

Menen tänä syksynä 8. luokalle.

Viime lukuvuonna minulla oli närästystä aina kun palasin loman jälkeen kouluun, myös kesäloman jälkeen. En pystynyt menemään koulun itsenäisyyspäiväjuhliin kun minua jännitti ja närästi. Viimeisenä koulupäivänä ennen joululomaa minulla oli vähän närästystä koska oli hiukan erilainen koulupäivä kuin yleensä. Silloin yökkäsin muutaman kerran mutta mitään ei tullut ylös. Silloin sain tsempattua itseäni niin että pystyin menemään kouluun. Etäkoulun jälkeen tunsin, että minua jännitti ja saattaisi närästää. Yökkäsin pari kertaa oksentamatta. Sain tsempattua itseäni niin pystyin menemään kouluun.

Joskus närästys on pahentunut kun olen pelännyt oksentavani.

Minua vähän jännittää mennä tänä syksynä kouluun, koska pelkään oksentavani. Uskon, että pystyn menemään tänä syksynä kouluun oksentamatta, eikä varmaan haittaa, jos yökkään pari kertaa oksentamatta.

Laitoin neuvontapalveluun viestiä tästä. Sain sieltä muutaman vinkin.

Olkaa kilttejä ja laittakaa kommentteihin ehdotuksia miten voisin vähentää jännitystä ja miten te vähennätte yleensä jännitystä.

+1
+35

Kommentit

🤗 Tarinan kirjoittaja16.09.2020 18:15

Hei ! 🤗

Olen tämän tarinan kirjoittaja.

Päätin tulla tänne katsomaan, onko tullut uusia kommentteja.
Valitettavasti ei ollut tullut.

Jatkossakin käyn täällä välillä.

Tää on ainoa tarina jonka oon kirjoittanut.
Suunnittelen uutta tarinaa.

Tsemppiä kaikille ! 🤗

T. 🤗

+1
+2
🤗 Tarinan kirjoittaja16.08.2020 8:01

Hei ! 🤗

Olen tämän tarinan kirjoittaja.
Tässä kommentissa kerron keinot, joita käytin jännityksen vähentämiseen.

ENNEN KOULUN ALKUA
• Otin yhteyttä kuraattoriin ja kavereihin.
• Muistelin millaista koulussa on
• Luin wilmaviestit tarkasti
• Tein mielikuvaharjoittelua tilanteista koulussa (kävin mielessäni läpi esim. ruokailun).
• Tein rentoutumisharjoituksia
• Mantra : Minulla ei ole mitään hätää, kaikki menee hyvin.
• Hengitin syvään

KOULUN ALKAESSA
• Mantra : Minulla ei ole mitään hätää, kaikki menee hyvin.
• Hengitin syvään
• Suunnittelin etukäteen mukavat ja turvalliset vaatteet, joissa oli tasku, jonne laitoin turvaesineen, voimakiven, kiven jonka olin maalannut leirillä
• Hymyilin

MUUTA
• Ajattele pelkoa erillisenä (kuvittele että pelko on esim. peikko)
• Ajattele muuta
• Silitä itseäsi

Noita vinkkejä voi soveltaa.

Toivottavasti tästä on apua 🤗

🤗

T. 🤗

+1
+30
🤗 Tarinan kirjoittaja11.08.2020 15:20

Hei ! 🤗

Olen tämän tarinan kirjoittaja.
Valitettavasti tähän tarinaan tuli vain yksi kommentti.

Kiitos todella paljon kommentistasi nimimerkki Anonyymi ! 🤗
Kommenttisi auttoi.

Yökkäsin pari kertaa, mutta mitään ei tullut ylös.
Käytin vinkkejä joita olin saanut.

Laitan myöhemmin kommenttiin keinot joita käytin, jos joku tarvitsee niitä.

Ja voitte ehdottomasti laittaa vielä kommentteja, sillä monet voivat vielä tarvita niitä.

Käytän tarinoiden kommenteissa nimimerkkiä 🤗 , jota olen käyttänyt myös tässä.

🤗

T. 🤗

+1
+29
🤗 Tarinan kirjoittaja11.08.2020 7:45

Hei ! 🤗

Olen tämän tarinan kirjoittaja.
Nyt olisi vielä aikaa laittaa kommenttiin jännityksen vähentämistapa.
Ehdin lukea kommentteja klo 8 asti.

Kiitos !

T. 🤗

+1
+29
🤗 Tarinan kirjoittaja10.08.2020 8:09

Hei ! 🤗

Olen tämän tarinan kirjoittaja.

Kiitos todella paljon kommentistasi nimimerkki Anonyymi ! 🤗
Aion kokeilla mindfullness-harjoitteita.

Laittakaa muutkin rohkeasti kommentteihin jännityksen vähentämistapoja !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Minulla alkaa koulu huomenna varmaan klo 9.
Jos siis haluat auttaa ja laittaa ennen sitä kommentin ; laita se mielellään tänään. Saatan ehtiä lukemaan kommentin vielä ennen klo 8, mutta siinä ajassa en ehdi tekemään mitään ihmeellistä.

Kiitos !

T. 🤗

+1
+28
Anonyymi09.08.2020 19:47

Paniikkikohtauksista kärsineenä itselleni on toiminut oikeastaan vain syvään hengittäminen. Nenän kautta sisään, suun kautta hitaasti ulos. Tämä ei toki toimi kun vain, jos tilanne on päällä. Etukäteen jos jännittää suosittelen kaikenlaisia mindfullness-harjoitteita, joita löytyy netistä pilvin pimein.

+1
+30
🤗 Tarinan kirjoittaja09.08.2020 13:18

Hei ! 🤗

Olen tämän tarinan kirjoittaja.
Tarinaan ja kommentteihini on tullut lisää tykkäyksiä, mutta ei ole tullut kommentteja.
Olkaa kilttejä ja laittakaa rohkeasti kommentteihin jännityksen vähentämistapoja !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kiitos !

T. 🤗

+1
+28
🤗 Tarinan kirjoittaja07.08.2020 8:07

Hei ! 🤗

Olen tämän tarinan kirjoittaja.
Muutama tykkäys on tullut tarinaan ja kommenttiini.
Laittakaa rohkeasti kommentteja miten voisin vähentää jännitystä ja miten te vähennätte yleensä jännitystä !!!!!!!!!!

Kiitos !

T. 🤗

+1
+31
🤗 Tarinan kirjoittaja05.08.2020 8:00

Hei ! 🤗

Olen tämän tarinan kirjoittaja.
Olkaa kilttejä ja laittakaa rohkeasti kommentteja, miten voisin vähentää jännitystä ja miten te vähennätte yleensä jännitystä.

Kiitos!

T. 🤗

+1
+33